"Efektywne szkolenia sprzedażowe" i relacja z konferencji "Sprzedaż by Poznań"

Kwi 11

31 marca 2016 r. odbyła się w Poznaniu fantastyczna konferencja poświęcona sprzedaży: „Sprzedaż by Poznań”, zorganizowana przez firmę MWMarketing.

Miałam przyjemność poprowadzić prelekcję na temat „Efektywne szkolenia sprzedażowe” i wystąpić wśród takiego grona, jak: Joanna Bogielczyk, Kamila Wrocińska, Michał Łęgowski, Wojciech Wrociński, Maciej Synoradzki, Łukasz Hardek i Jerzy Zientkowski.

Konferencję poprowadziła Agnieszka Merchelska, której należą się duże brawa za niekonwencjonalne pomysły zaangażowania uczestników konferencji i przedstawienia prelegentów.

Budowanie sieci networkingowej

Konferencja rozpoczęła się wystąpieniem Michała Łęgowskiego (http://www.trainbrain.com.pl/), który podzielił się z nami swoim doświadczeniem na temat budowania sieci networkingowej. Spora dawka ciekawych pomysłów na nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych, budowania własnej sieci networkingowej, wykorzystania wymiany barterowej do budowania biznesu, poparta interesującymi case-studies.

01-michal-legowski

Zwiększenie sprzedaży bez obniżenia marży

Następnie wystąpił Wojciech Wrociński (http://reklamowygadzet.pl/), który opowiedział o wpływie sprzedaży relacyjnej na rozwój firmy oraz swoich doświadczeniach, związanych z obsługą swoich klientów, z którymi udaje mu się budować pozytywne relacje, dzięki indywidulanemu zaangażowaniu w każdy projekt. Cenna wskazówka dla sprzedawców:

Warto zadbać o wartość dodaną do każdego projektu – to przepis na zwiększenie sprzedaży bez obniżenia marży.

02-wojciech-wrocinski

Rekrutacja zespołu sprzedażowego

Po przerwie głos zabrała Kamila Wrocińska (http://www.milado.com/) – tematem jej wystąpienia była „Rekrutacja zespołu sprzedażowego”. Podzieliła się swoimi doświadczeniami z procesów rekrutacyjnych, jakie prowadzi na swoich klientów. Opowiedziała o procesie zatrudniania handlowca. Wskazała na ważne obszary w tym procesie, z punktu widzenia zarówno kandydata na dane stanowisko, jak i pracodawcy. Zwróciła uwagę na obszar budowania wizerunku firmy poprzez proces rekrutacji.

Najlepszym sposobem na to jest traktowanie każdego kandydata jak najlepszego klienta.

03-kamila-wrocinska

Efektywne szkolenia sprzedażowe

Po procesie rekrutacji przychodzi czas na szkolenie pracownika… Tu głos zabrałam ja z tematem „Efektywne szkolenia sprzedażowe”.

04-anna-jankowska

Zwróciłam uwagę przedsiębiorców na ważność spojrzenia na efektywność szkoleń z szerokiego punktu widzenia. Należy traktować szkolenia, jako dobrze przemyślany i zaprojektowany proces, a nie, jako pojedyncze, oderwane od potrzeb szkoleniowych uczestników i sytuacji panującej w firmie wydarzenie. Jeśli inwestycja w szkolenie pracowników ma przynieść wymierne korzyści:

  • wprowadzić pożądaną zmianę w przedsiębiorstwie na poziomie efektów biznesowych lub
  • zmienić zachowania pracowników, na co wpływ mają między innymi ich kompetencje),

to szkolenie musi posiadać dobrze przemyślaną koncepcję oraz dedykowany dla konkretnej grupy odbiorców program.
Poniżej moja prezentacja:

 

 

Zarządzanie zespołem sprzedażowym

Jak już wyszkolimy pracowników – to trzeba też nimi dobrze zarządzać, bo ludzie to najważniejszy kapitał firmy i to o nich należy szczególnie zadbać. Tu z pomocą przyszła Joanna Bogielczyk (http://bogielczyk.com/) z tematem: „Zarządzanie zespołem sprzedażowym”. Asia w bardzo ciekawy sposób opowiedziała, na co warto zwrócić uwagę, zarządzając handlowcami. Dzięki licznym pytaniom do publiczności, naprowadziła ją do ciekawych wniosków, co wywołało ożywioną wymianę zdań. Zwróciła uwagę na takie obszary, jak planowanie sprzedaży, czy motywowanie handlowców. Ważne w zarządzaniu zespołem sprzedażowym jest budowanie pozytywnych relacji pomiędzy pracownikami, ale także pomiędzy pracownikami i ich menedżerami. Warto czerpać z tej zasady i budować dobre relacje w naszych firmach.

W życiu wyznaję zasadę, że słucham rad tylko od tych, którzy już osiągnęli to, do czego zmierzam.

05-joanna-bogielczyk

Ofertownik jako narzędzie wspierające sprzedaż B2B

Gdy już mamy dobrze zorganizowane i wyszkolone zasoby ludzkie, to dobrze jest jeszcze zadbać o narzędzia do pracy.
W tej kwestii głos zabrał Maciej Synoradzki (http://www.trol.pl/). Zaprezentował „Ofertownik – jako narzędzie wspierające sprzedaż B2B” – ciekawe rozwiązanie webowe dla zabieganych przedsiębiorców i przedstawicieli handlowych. Pozwala intuicyjnie i szybko przygotować ofertę dla klienta biznesowego, w zaledwie kilka minut.

Skuteczny mailing sprzedażowy

Następnie wystąpił Łukasz Hardek (http://freshmail.pl/) i przedstawił „Skuteczny sposób na mailing sprzedażowy”. Zwrócił uwagę na fakt, że email marketing z uwagi na niskie koszty realizacji, przynosi duży zwrot z inwestycji. Warto też mieć na uwadze, by mailing sprzedażowy był jak najbardziej zautomatyzowany, ale jednocześnie wysoce spersonalizowany.

Personalizacja treści, segmentacja bazy mailingowej i odpowiedni czas wysyłki sprawiają, że email marketing może być najskuteczniejszym narzędziem sprzedażowym.

Zamień wiedzę w biznes

Na koniec głos zabrał Jerzy Zientkowski (http://fabrykamow.pl/). Hasło przewodnie: „Zamień wiedzę w biznes”. Słusznie zauważył, że tak spora dawka wiedzy, jaką dostajemy jednego dnia od różnych ekspertów w trakcie trwania konferencji, może być trudna do zapamiętania. Dlatego:

Warto słuchać uważnie, zapisując rzeczy, które z nami wyjątkowo rezonują – lub wyjątkowo nie rezonują. A potem kilka z nich wybrać, zabrać do domu i ustalić datę sprawdzenia, wprowadzenia i weryfikacji skuteczności.

Miło było znaleźć się wśród profesjonalistów i ludzi zarażonych tą samą pasją, jaką jest sprzedaż i budowanie relacji biznesowych.
Dziękuję organizatorom za zaproszenie i uczestnikom, za wspaniałe, ciepłe przyjęcie oraz wszystkim tym, z którymi mogłam porozmawiać w trakcie przerw.
Do zobaczenia na następnej konferencji!